Header contact icon Header phone icon Globe icon

Στρατηγική SEO: Βήμα-προς-βήμα οδηγός για να ενισχύσεις τις κατατάξεις σου

Στρατηγική SEO: Βήμα-προς-βήμα οδηγός για να ενισχύσεις τις κατατάξεις σου

Μια στρατηγική SEO χρησιμεύει ως η βάση πάνω στην οποία αξιοποιούνται και στηρίζονται τα περισσότερα σχέδια ψηφιακού μάρκετινγκ. Το SEO γενικά είναι πολύ σημαντικό για τις περισσότερες επιχειρήσεις, καθώς η συγγραφή καλού και ποιοτικού περιεχομένου δεν αρκεί για να καταταγεί στις πρώτες θέσεις.


Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η σωστή βελτιστοποίηση είναι απαραίτητη για το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου εκεί έξω...


Αλλά από πού να ξεκινήσεις;


Καλή ερώτηση! Γι' αυτό φτιάξαμε αυτόν τον ολοκληρωμένο οδηγό που προσφέρει λεπτομερή βήματα για να βελτιώσεις το οργανικό σου περιεχόμενο, επισκεψιμότητα, την ορατότητα του ιστότοπου σου και να αναπτύξεις την επιχείρησή σου.

Είτε είσαι ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης είτε επαγγελματίας SEO, η τήρηση μιας δομημένης στρατηγικής SEO θα σε βοηθήσει πάντα να ξεπεράσεις τον ανταγωνισμό. 


Ας περιγράψουμε τη διαδικασία σε 10 κρίσιμα βήματα για να επιτύχεις καλύτερες κατατάξεις και ισχυρότερη επισκεψιμότητα!



Βήμα 1: Προσδιόρισε τους οργανικούς ανταγωνιστές σου

 

Πρώτα απ' όλα, δεν μπορείς να ξεπεράσεις τους ανταγωνιστές σου χωρίς να γνωρίζεις ποιοι είναι.


Ο εντοπισμός των οργανικών ανταγωνιστών σου είναι το αρχικό βήμα για την οικοδόμηση μιας αποτελεσματικής στρατηγικής SEO.


Οργανικοί ανταγωνιστές: Ποιοι είναι;

Πρόκειται για ιστότοπους που κατατάσσονται για παρόμοιες λέξεις-κλειδιά ή απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Είναι οι ιστότοποι που ανταγωνίζεσαι στα αποτελέσματα αναζήτησης.
 

Πώς να εντοπίσεις τους ανταγωνιστές;

Χρησιμοποίησαι εργαλεία όπως το Ahrefs, το SEMrush ή το Moz για να ανακαλύψεις ποιες ιστοσελίδες κατατάσσονται για τις λέξεις-κλειδιά σου. Η ανάλυση των ανταγωνιστών σε βοηθά να κατανοήσεις τα δυνατά τους σημεία, επιτρέποντάς σε να τα αξιοποιήσεις προς όφελός σου.


Βήμα 2: Εκτέλεσε ολοκληρωμένη έρευνα λέξεων-κλειδιών



Η σωστή έρευνα λέξεων-κλειδιών αποτελεί τη βάση κάθε στρατηγικής SEO. Η γνώση των σχετικών λέξεων-κλειδιών σε βοηθά να δημιουργήσεις περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού σου.


Εργαλεία λέξεων-κλειδιών

Λέξεις-κλειδιά υψηλού όγκου και χαμηλού ανταγωνισμού μπορούν να βρεθούν χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Keyword Planner, το Ahrefs ή το Ubersuggest. Αυτές συνήθως ονομάζονται long-tail λέξεις-κλειδιά και μπορείς εύκολα να καταταγείς σε αυτές με τη σωστή βελτιστοποίηση.


Βρες Gaps στις λέξεις-κλειδιά

Επιπλέον, αφού εντοπίσεις τους οργανικούς ανταγωνιστές σου, μπορείς να βρείς gaps, τα οποία αποκαλύπτουν λέξεις-κλειδιά για τις οποίες οι ανταγωνιστές κατατάσσονται αλλά εσύ όχι. Αυτό μπορεί να αποκαλύψει ευκαιρίες για να στοχεύσεις σε ελλιπή θέματα και να βελτιώσεις τη στρατηγική σου.



Βήμα 3: Ανάλυσε τις SERPs



Αφού εντοπίσεις τους ανταγωνιστές σου ΚΑΙ κάνεις έρευνα λέξεων-κλειδιών, ανάλυσε τις SERPs (Σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) για να δεις τι λειτουργεί.


Μελέτησε τις σελίδες με την υψηλότερη κατάταξη για τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά σου για να καταλάβεις γιατί αποδίδουν καλά.


Αναζήτησε μοτίβα

Εξέτασε τη διάρκεια του περιεχομένου, τη δομή, τη χρήση πολυμέσων (εικόνες και βίντεο) και τα engagement signals, όπως σχόλια ή κοινωνικές κοινοποιήσεις. Αυτό σε βοηθά να καταλάβεις τι εκτιμά η Google για συγκεκριμένα ερωτήματα.

Επικεντρώσου στα featured snippets και στα rich results

Τα Featured snippets και τα rich results (όπως τα τοπικά πακέτα και τα κουτί περιγραφής) παρέχουν υψηλότερη ορατότητα. Βεβαιώσου ότι το περιεχόμενό σου είναι βελτιστοποιημένο για αυτά τα χαρακτηριστικά για να βελτιώσεις τις πιθανότητες να εμφανιστείς. Ιδιαίτερα χρήσιμο, δεδομένου ότι η google δίνει μεγαλύτερη προσοχή στα featured snippets μέρα με τη μέρα.



Βήμα 4: Δημιούργησε νέο περιεχόμενο blog



Με την ολοκλήρωση της έρευνάς σου, ανέπτυξε περιεχόμενο που απευθύνεται τόσο στις μηχανές αναζήτησης όσο και στους χρήστες. Επίσης, μην ξεχνάς, η ποιότητα και η συνάφεια είναι ζωτικής σημασίας για καλύτερη κατάταξη και δέσμευση.


Δώσε προτεραιότητα στην πρόθεση των χρηστών

Το περιεχόμενό σου πρέπει να ευθυγραμμίζεται με την πρόθεση αναζήτησης. Για πληροφοριακά ερωτήματα, μπορείς να προσφέρεις βαθιές γνώσεις πάνω σε ένα θέμα. Για συναλλακτικά ερωτήματα, πρόσφερε λύσεις για την προώθηση μετατροπών. Αν δεν ευθυγραμμίσεις το περιεχόμενό σου με την κατάλληλη πρόθεση, είναι πολύ πιθανό να μην καταταγείς πολύ καλά.

Οργάνωσε το περιεχόμενο

Χρησιμοποίησε επικεφαλίδες, bullet points, white spaces και σύντομες παραγράφους για να δομήσεις το περιεχόμενο για καλύτερη αναγνωσιμότητα. Η Google επιβραβεύει το καλά οργανωμένο περιεχόμενο που βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη.


Πρόσθεσε συχνές ερωτήσεις

Μην ξεχνάς να χρησιμοποιήσεις FAQs (συχνές ερωτήσεις) για να απανταντήσεις στις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς των χρηστών, ενώ παράλληλα χρησιμοποιείς τις λέξεις-κλειδιά για να ενισχύσεις το περιεχόμενο σου.

Αν στο εντωμεταξύ θες βοήθεια με το SEO σου, μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας!

 

Βήμα 5: Εφάρμοσε τις βέλτιστες πρακτικές του On-Page SEO



Το On-page SEO διασφαλίζει ότι το περιεχόμενο είναι φιλικό προς τον χρήστη και τις μηχανές αναζήτησης. Ορισμένες βέλτιστες πρακτικές που μπορείς να αξιοποιήσεις στο περιεχόμενό σου είναι οι εξής:


  • Μετα-τίτλοι και περιγραφές: Δημιούργησε ελκυστικούς τίτλους και περιγραφές με στοχευμένες λέξεις-κλειδιά για να ενισχύσεις το CTR.

  • Βελτιστοποίηση διεύθυνσης URL: Διατήρησε τις διευθύνσεις URL σύντομες και πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά.

  • Εσωτερική σύνδεση: Σύνδεσε σχετικό περιεχόμενο για να βελτιώσεις την πλοήγηση και να μειώσεις το bounce rate.

  • Στρατηγική χρήση λέξεων-κλειδιών: Ενσωμάτωσε φυσικά τις λέξεις-κλειδιά στις επικεφαλίδες, το περιεχόμενο και τα κείμενα alt των εικόνων.


Βήμα 6: Φτιάξε περιεχόμενο γύρω από την πρόθεση αναζήτησης


Όπως αναφέραμε νωρίτερα στο άρθρο, η κατανόηση της πρόθεσης αναζήτησης είναι ζωτικής σημασίας. Υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι:

  • Ενημερωτική: Ο χρήστης αναζητά γνώση.

  • Πλοήγηση: Ο χρήστης αναζητά έναν συγκεκριμένο ιστότοπο.

  • Συναλλακτική: Ο χρήστης στοχεύει στην πραγματοποίηση μιας αγοράς.

  • Εμπορική έρευνα: Ο χρήστης συγκρίνει προϊόντα ή υπηρεσίες πριν αγοράσει.


Η ευθυγράμμιση του περιεχομένου με την πρόθεση βελτιώνει τις πιθανότητές να καταταγείς υψηλότερα, καθώς αυξάνεις το χρόνο παραμονής.


Βήμα 7: Βελτιστοποίηση της εσωτερικής δσύνδεσης



Αφού ληφθούν υπόψη όλα τα παραπάνω, σειρά έχει η εσωτερική σύνδεση. Μια σωστή δομή διασύνδεσης κατανέμει το authority των συνδέσμων σε ολόκληρο τον ιστότοπό, βελτιώνοντας την πλοήγηση και την κατάταξη.


  • Σύνδεση με σχετικές σελίδες: Οδήγησε τους χρήστες σε σχετικό περιεχόμενο, γεγονός που βοηθά επίσης την Google να ανιχνεύσει αποτελεσματικά τον ιστότοπό σου.

  • Χρησιμοποίησε περιγραφικό anchor text: Χρησιμοποίησε ουσιαστικό anchor text αντί για γενικές φράσεις όπως «κάντε κλικ εδώ».

     

Βήμα 8: Παρακολούθησε και βελτίωσε το περιεχόμενό σου



Μετά τη δημοσίευση του περιεχομένου σου, η συνεχής παρακολούθηση είναι απαραίτητη για τη διατήρηση των rankings. Μπορείς επίσης να παρακολουθήσεις το περιεχόμενο προκειμένου να βρεις πιθανές ευκαιρίες που θα μπορούσες να εκμεταλλευτείς:
 

  • Παρακολούθησε τις επιδόσεις: Χρησιμοποίησε το Google Analytics και το Google Search Console για να παρακολουθήσεις την επισκεψιμότητα και την κατάταξη σου.

  • Ενημέρωσε το περιεχόμενο: Ανανέωσε το περιεχόμενό σου με νέες πληροφορίες για να παραμείνει επίκαιρο. Η Google ευνοεί τη φρεσκάδα, ειδικά για τις αναζητήσεις που είναι ευαίσθητες στον χρόνο. Αυτός είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να πάρεις μια γρήγορη ώθηση στην κατάταξη.


Βήμα 9: Βελτίωσε το Technical SEO




Το Technical SEO διασφαλίζει ότι ο ιστότοπός είναι crawled και indexed. Εάν οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να βρουν το περιεχόμενό σου, τότε πώς θα το εμφανίσουν;


Υπάρχουν και άλλοι λόγοι για να βελτιστοποιήσεις το Technical SEO όπως:

  • Ταχύτητα σελίδας: Οι αργοί χρόνοι φόρτωσης βλάπτουν την εμπειρία του χρήστη και την κατάταξη. Με το PageSpeed Insights μπορείς να εντοπίσεις τυχόν υποκείμενα προβλήματα που μπορεί να χρειάζονται επιδιόρθωση.

  • Βελτιστοποίηση για κινητά τηλέφωνα: Βεβαιώσου ότι η ιστοσελίδα σου είναι φιλική προς τα κινητά τηλέφωνα, καθώς η google πλέον έχει το γνωστό mobile first indexing.

  • Διόρθωσε τους σπασμένους συνδέσμους: Έλεγχε τακτικά για σπασμένους συνδέσμους για να βελτιώσεις την αποτελεσματικότητα της ανίχνευσης. Δεν θέλεις να σπαταλήσεις τον προϋπολογισμό της google για την ανίχνευση.


Βήμα 10: Επικεντρώσου στο link building



Τέλος, η δημιουργία backlinks υψηλής ποιότητας είναι ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω βελτίωση του SEO. Σηματοδοτούν στη Google ότι το περιεχόμενό σου είναι αξιόπιστο.


Guest Blogging: Γράψε guest αναρτήσεις για αξιόπιστους εξειδικευμένους σχετικούς ιστότοπους και συμπεριέλαβε backlinks.

Χτίσε σχέσεις: Συνδέσου με φορείς επιρροής για οργανικά backlinks.

Δημιούργησε κοινόχρηστο περιεχόμενο: Παρήγαγε περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να συνδεθούν, όπως infographics, μελέτες περιπτώσεων ή οδηγούς.

 

Συμπέρασμα



Τα βήματα εδώ αποτελούν μια σταθερή βάση για μια στρατηγική SEO, προκειμένου να βελτιώσεις την κατάταξή σου και να αυξήσεις την οργανική επισκεψιμότητα. Αλλά το SEO αλλάζει πάντα. Πάρε ως παράδειγμα τις βασικές ενημερώσεις της Google και την εισβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην αναζήτηση. Συνέχισε να βελτιώνεις τη στρατηγική σου για να παραμείνεις μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Χρειάζεσαι βοήθεια με Marketing Services? Τότε μπορείς να δεις τι προσφέρουμε στην Advisable. Είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να βοηθήσουμε!

Please select your language